Ze is er weer! - De Plannen - Reisverslag uit Son en Breugel, Nederland van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Ze is er weer! - De Plannen - Reisverslag uit Son en Breugel, Nederland van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Ze is er weer! - De Plannen

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

23 Mei 2015 | Nederland, Son en Breugel

Voor de fanclub (? :P) die heeft gemaild, gebeld, voor mijn huis heeft gestaan met spandoeken en contact heeft proberen op te nemen met mijn agent over waarom er zo lang geen verhalen kwamen: sorry, ik was even kwijt. Dat was het slechte nieuws... en het goede nieuws is: ik ben er weer. En die verhalen en liedjes zijn intussen gewoon blijven "ontstaan", dus de inhaalslag kan beginnen.

Inmiddels ben ik alweer even thuis na bijna anderhalf in Ecuador (even pauze :P), dus ik had even nodig om te landen en alles op een rijtje zetten, wennen, verwerken en nieuwe plannen te maken. Die plannen zijn er nu, in de vorm van een verlanglijstje ;)... In willekeurige volgorde, ik wil:

1. Mijn verhalen bundelen in een boek
De blog is zo'n succes geworden dat ik graag de beste verhalen wil bundelen in een boek(je), zodat het bereik nog groter wordt. En misschien kan ik er ook een zakcentje aan overhouden voor een volgende reis! (?) De eerste taal- en spellingcheck zit erop, dan nog een "algemene" check met mensen die iets van schrijven weten en dan op zoek naar een uitgever!

2. Mijn liedjes op een cd zetten.
Ik heb tijdens mijn reis en na terugkomst weer heel veel muziek geschreven, vooral in het Engels en Spaans / Portugees. Na terugkomst zijn er veel Nederlandse nummers bijgekomen, ook aansluitend op de verhalen, dus ik wil kijken of ik er een cd'tje mee kan opnemen. Met de Nederlandse nummers is al een begin gemaakt, al een van de twee opneem-sessies achter de rug met alleen gitaar en zang, en de Spaans/Portugese muziek wordt iets met meer muzikanten. Wordt zeker vervolgd.

3. Het (!) verhaal in een voorstelling (?) vangen
Lief bedoeld, maar wat een rotvraag: "Hoe was het?" Tsja... "een hele ervaring"? Dat zegt evenveel als weinig. Maar ja: "lees even die vijfenveertig verhalen door," is ook niet heel praktisch. Bovendien vinden veel mensen het wel leuk om iets van je reis te weten, maar als ze zelf de "aansluiting" met reizen niet hebben, is de hoofdlijn wel ruim genoeg. Wat is de hoofdlijn eigenlijk? Ik ben wederom tot de conclusie gekomen dat de grote lijn niet zozeer over "daar" gaat, maar over wat dat voor "hier" kan betekenen. Ik wil dus proberen om dat als context te gebruiken om stukjes van mijn verhalen en liedjes in te plaatsen zodat er een soort theater-anderhalf uur ontstaat met humor, ervaringen, muziek en een boodschap. Wordt aan gewerkt!

4. De kas even spekken.
Tsja, ik heb in Ecuador maar heel weinig uitgegeven door een combinatie van belachelijk lage prijzen en heel weinig tijd voor gekke dingen door veel drukte op het werk, maar het is toch handig om de zomermaanden te blijven om uren te draaien op "mijn" revalidatie-afdeling waar ze me gelukkig weer voor even in dienst wilden nemen. Dit in verband met punt 5 van mijn lijstje:

5. Weer terug naar Zuid-Amerika.
In september zal ik weer mijn weg vervolgen. Dan begin ik met een maandje of twee in Ecuador om mijn ouders rond te leiden (die wilden na alle verhalen heel graag zien hoe het was... in ieder geval twee mensen geinspireerd om hun horizon te verbreden ;P) en dan richting Peru en Bolivia voor een paar maanden. Projecten en plannen zijn nog niet precies duidelijk. Afhankelijk van hoe lang ik de tijd (= geld :P) zal hebben, kan ik ervoor kiezen om weer op een plek te blijven, of anders juist de verhalen van mensen te gaan verzamelen die in verschillende projecten werken ("couchsurfing" bij werelverbeteraars? Zoiets.)

Druk genoeg dus weer, ik zal de verhalen die nog in de koker zaten met terugwerkende kracht gaan posten (stukje bij beetje).

Groetjes uit... Son en Breugel! Ook een leuk (voor even dan :P)

* Voor mijn project Imagine all the people werk ik voor een paar jaar in verschillende landen als vrijwilliger en met mijn verhalen wil ik mijn nieuwsgierigheid en enthousiasme voor verdwalen aan anderen overbrengen, en ze inspireren om buiten "mag niet, kan niet, lukt niet, gaat niet" te durven denken. Droom! En doe er iets mee. Het ergste wat er kan gebeuren is, dat het niet lukt.
Bovendien hoop ik dat mensen zich door mijn verhalen met een niet-Hollandse horizon ook soms af gaan vragen: “Hoe doen wij dat en waarom?” of denken “Dit is fijn hier!” of juist niet, en hopelijk: “Ik ga ook iets doen op mijn manier”. Geen bescheiden doel, maar: “The ones who are crazy enough to believe that they can change the world, are the ones who do.” De wereld een beetje beter maken en anderen inspireren om op hun manier hetzelfde te doen; daar gaan we! *

* Doe mee! :D Like de facebook pagina, deel de verhalen of doe een donatie en ... nou ja, spullen kun je niet winnen, maar je wordt wel deel van deze "olievlek" van positieve bewustwording die dankzij jou een beetje groter wordt! Dat is ook een beetje winnen, toch? :P Alvast bedankt! (Facebook: www.facebook.com/pages/Project-Imagine-all-the-people/210147532462086 ) *

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 74982

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: