Medelanders - protest song tegen achterlijkheid - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Medelanders - protest song tegen achterlijkheid - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Medelanders - protest song tegen achterlijkheid

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

18 November 2014 | Ecuador, Quito

Dit is voor mijn medelanders die het nodig vonden om hun achterlijkheid in hun reactie op die selfie met de wereld te delen. Proost.

LYRICS

De trots van het land, het oranje legioen
het is tijd om nu kleur te bekennen
een handvol idioten, daar kan niemand iets aan doen
't is 2014... even wennen!

Want geel, roze en bruin is oranje
als nederlander kan je
dat makkelijk zien
en mensen die dat soms niet snappen
tegen onze waarden trappen
kunnen wij die niet misschien

denaturaliseren,
sluit ze op
en leg hun aanvraag voor pardon
maar op de stapel onderop
want we zijn zwart en blank
van mensen die dat soms niet zien.

Zelfs als je zelf wel talent had gehad
was het makkelijk de weg soms kwijt te raken
Maar schouder aan schouder, dat is makkelijk zat,
dat heeft met je kleur dus niets te maken.

Het ligt er wel dik bovenop,
dat bord voor je kop
bekrompen en bang.
Mensen die dat soms niet snappen
tegen onze waarden trappen
moesten wij die niet allang

denaturaliseren,
sluit ze op
en leg hun aanvraag voor pardon
maar op de stapel onderop
want we zijn zwart en blank

we zijn rood-wit-blauw
van mensen die dat soms niet zien.

* Voor mijn project Imagine all the people werk ik voor een paar jaar in verschillende landen als vrijwilliger en met mijn verhalen wil ik mijn nieuwsgierigheid en enthousiasme voor verdwalen aan anderen overbrengen, en ze inspireren om buiten "mag niet, kan niet, lukt niet, gaat niet" te durven denken. Droom! En doe er iets mee. Het ergste wat er kan gebeuren is, dat het niet lukt.
Bovendien hoop ik dat mensen zich door mijn verhalen met een niet-Hollandse horizon ook soms af gaan vragen: “Hoe doen wij dat en waarom?” of denken “Dit is fijn hier!” of juist niet, en hopelijk: “Ik ga ook iets doen op mijn manier”. Geen bescheiden doel, maar: “The ones who are crazy enough to believe that they can change the world, are the ones who do.” De wereld een beetje beter maken en anderen inspireren om op hun manier hetzelfde te doen; daar gaan we! *

* Doe mee! :D Like de facebook pagina, deel de verhalen of doe een donatie en ... nou ja, spullen kun je niet winnen, maar je wordt wel deel van deze "olievlek" van positieve bewustwording die dankzij jou een beetje groter wordt! Dat is ook een beetje winnen, toch? :P Alvast bedankt! (Facebook: www.facebook.com/pages/Project-Imagine-all-the-people/210147532462086 ) *