Sinterpost op rijm (uiteraard) uit... Quito (?) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Sinterpost op rijm (uiteraard) uit... Quito (?) - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Sinterpost op rijm (uiteraard) uit... Quito (?)

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

04 December 2013 | Ecuador, Quito

Beste Sint, u weet,
ik ben dit jaar niet in de buurt.
En ik weet niet
of pakjes-Piet
ooit iets naar Quito stuurt.

Maar ik wil toch vragen,
en ik vraag het niet voor mij:
al is het raar,
ga ook dit jaar
mijn huisje niet voorbij.

Al wordt ook ú vast bij de post
per kilo opgelicht,
en zijn wat ik vraag
aan u vandaag
slechts dingen van gewicht.

Toch hoop ik dat u een manier
voor pakjesavond vindt,
voor een pakket
uit Holland met
de groeten van de Sint.

Ik vraag een grote doos geluk
voor alle mensen hier.
Een meter
bij een meter,
mag het zijn... een stuk of vier?

Eén is voor de kinderen,
de sterksten wel misschien.
Ze laten ons het groot geluk
in kleine dingen zien.

Eén is voor hun ouders,
en speciaal die met een piek
in bloeddruk, suiker,
dingen die we zien in de kliniek.

Eén voor mijn collega's
met plezier en met verdriet.
Want het is fijn
om hier te zijn,
maar soms is het dat niet.

En de laatste? Voor mijn ouders,
en mijn broers en bovendien
mijn vrienden daar,
die ik dit jaar
en langer zelfs niet zal zien.

Zeg hen dat het goed gaat
en dat ik nog even blijf,
en dat ik dan
zo snel ik kan
persoonlijk aan hen schrijf.

Doe er ook een knuffel bij van mij
als klein gebaar.
Dat was het wel,
ik ga nu snel,
ik spreek u volgend jaar!


*Voor mijn project Imagine all the people werk ik in 2,5 jaar in verschillende landen als vrijwilliger en schrijf ik minstens elke maand een stukje over mijn ervaringen in verhaal-vorm. Op die manier wil ik proberen om mensen met elkaar in contact te brengen, om hun blikveld een beetje te verruimen zodat ze zich wat meer bewust worden van hun eigen positie in die wereld. Via verschillende media probeer ik zo de doelen van het project te bereiken: de wereld een beetje beter maken en anderen inspireren om op hun manier hetzelfde te doen.*

*Wil je meer weten over dit project (wat doe ik precies, waarom en hoe) wil je weten wie ik eigenlijk ben, of wil je me volgen (met álle foto´s bij mijn verhalen) kijk dan eens op: http://tinkywong.webnode.nl of vind project Imagine all the people op facebook. www.facebook.com/pages/Project-Imagine-all-the-people/210147532462086 Groetjes uit Ecuador!*

  • 04 December 2013 - 21:00

    Mama:

    Lieve Nel. Ik print hem uit en lees dit gedicht vrijdagavond als we pakjes avond gaan doen. Je bent er dan toch weer een beetje bij want dit zijn toch wel de dagen dat ik je mis. Je hebt nog niets verleerd en het dichten gaat je nog goed af en deze keer met een hele duidelijke boodschap. Knuffel mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2661
Totaal aantal bezoekers 75256

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: