De week na de week before... - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu De week na de week before... - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

De week na de week before...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

10 Augustus 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Dag dag vakantievierders!
't Was al weer een weekje geleden dat ik hier afgepeigerd uit Lissabon terugkwam, maar uiteindelijk is er niet zo veel veranderd want in principe kan ik ook nu gewoon op deze stoel in slaap vallen!

We hebben nu namelijk een heleboel mensen in Pousadinha, want de organisatie waar ik voor «werk», organiseert elk jaar in de vakantie een intercambio. Means: 5 landen (in ons geval Portugal, Roemenie, Italie, Spanje en Frankrijk) en 5 mensen uit elk land die 10 dagen met elkaar activiteiten doen. Das dus 25 deelnemers plus (weet ik nog niet te zitten op het toetsenbord!) 5 monitoren en 4 organisatoren die allemaal in Pousadinha blijven slapen.

Ik deel de kamer nu met 3 italiaanse meisjes, wel gezellig maar erg lang wachten om de badkamer te gebruiken als je niet als eerste wakker bent! Ze kwamen hier afgelopen donderdag aan, zaterdag zijn Roberto en ik niet meegegaan naar de rivier, maar we zijn gaan zwemmen bij Nuno want het is wel even wennen al die drukte om je heen! Zondag wel naar het nationale park, erg mooi en errug gezellig maar dus geen uitgeslapen begin van de week!

Het thema van dit intercambio is dans. Op vrijdag hebben we een eindpresentatie van alle dansen uit de verschillende landen. Overdag ben ik nog gewoon aan het werk met de kinderen (campus de ferias: zwemmen, voetballen, kano-en (dictee... Kweet nog niet waar het trema zit) en schaken) en elke avond is er een ander land verantwoordelijk voor het diner en de animatie.

Erg leuk, de ene dag tortilla en paella, de volgende dag franse kaas en accordeonmuziek en gisteren italiaanse pasta en een roos voor iedereen. Vanavond is het de beurt aan Roemenie. Tot nu toe had elke groep een heleboel tijd nodig om alles in orde te maken, dus ik heb deze week nog niet eerder dan half 11 aan tafel gezeten! Allemaal zuid-europese landen tot nu toe en daarom pas tegen een uur of 1 het nagerecht.

Ik begin deze week steeds om 7.30 met op de kindjes letten, dus het valt niet zo mee om mijn bed uit te komen (Na het eten zijn er dus nog typische activiteiten en spelletjes, maar ik vind het wel prima om de volgende dag te horen hoe het was geweest...) Veel tijd heb ik nu ook even niet over, ben de hele dag met de kinderen, de hele avond met de anderen en de hele nacht zwaar bewusteloos. Hierna begint het campus de trabalha en ze zeggen dat daar ongeveer evenveel uren slaap in zitten als in het intercambio. Tegen september zal ik dus weer eens lekker een luie dag kunnen invoeren ;).

Nouw dat was het weer, behalve dan dat de Franse vrijwilligster is gearriveerd. Erg aardig, heel wat ouder (24 jaar) en op de eerste dag wilde ze al de manier van lunchen veranderen hihi dus ik ben benieuwd wat het wordt. Waarschijnlijk moeten we eerst gaan vechten om het grote bed ;). We zullen het wel zien, nog tevroeg om er echt iets over te zeggen. Vamos ver!

Iedereen daar geniet van de regentijd in Holland en tot de volgende woordenstroom...!!! xxxxxxx vanuit Portugal

  • 12 Augustus 2005 - 19:38

    Arno:

    je vermaakt je nogal
    wat
    istnie zeiknatte groetjes uut friesland

  • 16 Augustus 2005 - 08:44

    Mirjam:

    Hé pretbekkie, je klinkt nog steeds ernstig blij. Geniet van alles. Jaloers ben ik hoor! Maar wij gaan volgend jaar weer :-) Hier alles o.k. Je kent je kroost niet meer terug!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 75054

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: