Reisjuh, samenvatting vd samenvatting. - Reisverslag uit Évora, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Reisjuh, samenvatting vd samenvatting. - Reisverslag uit Évora, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Reisjuh, samenvatting vd samenvatting.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

18 November 2005 | Portugal, Évora

YOW! Even een kort berichtje vanuit Evora om te laten weten dat ik nog steeds op 2 benen rondloop en dat ik me erg vermaak! Ik heb het tot nu toe vanaf zaterdag zo gedaan: begonnen in Ermesinde dichtbij Porto waar Cecile (Frans) woont, 's avonds met haar en gaelle »Porto by night« bezocht, zondag het huis van Diana in Aveiro onveilig gemaakt om een beetje uit te rusten van de dag ervoor en maandag via Figuera da Foz door naar Coimbra. Nogal wat problemen met het vinden van het juiste huis en de juiste telefoonnummers maar uiteindelijk toch kunnen overnachten bij een Griekse vrijwilliger Dimitri. Dinsdag vertrokken om de enorme kerk van Fatima (bedevaartsoord) en Batalha te zien voordat ik in Leiria aankwam. Daar geprobeerd Cristina te vinden die geen telefoon had... Das even creatief hoor, maar uiteindelijk toch nog goed gekomen. Pizza gegeten en rondgeslenterd door de steegjes van Leiria, 's ochtends vanuit daar naar Nazare (STRAND) en Obidos richting Peniche (STRAND en ZEE!). In dit toeristische stadje (in de zomer dus) de kamer veroverd van een portugese student die cristina kende en de volgende dag weer vroeg vertrokken naar Sintra. Het koninklijk paleis viel nogal tegen voor de 4 euro die ik moest betalen, en daarom maar de welbekende pastels de nata opgezocht om het wat goed te maken. Daarna verdwaald in Lissabon om het »klooster van de dwergen« te vinden en daarna vrijwilligers in Palmela proberen te bereiken. Vanochtend vertrokken vanuit hun flatgebouw en nu ben ik dus in Evora waar een heleboel te zien is ALS het geopend is en je geen 4,5 of 6 euro's hoeft neer te tellen. Hmmmmja, bovendien heeft Evora heel wat mooie parken met bankjes en bomen en fonteinen enzo, maar het is net begonnen met regenen dus ik denk dat ik ergens even een paraplu ga vragen om het toch nog te zien. Ik ben nu in het »kantoor« van een organisatie waar een Spaanse vrijwilligster verblijft die met Gaelle de eerste Course Informacao heeft gedaan, daar kan ik vannacht blijven en morgen ga ik proberen Alcoutim te bereiken waar Luca (italie) en Agelike (grieks) wonen. Daarna tussen Faro en Lagos de neef van Nuno proberen te vinden, Sagres bezoeken want dat schijnt erg mooi te zijn en dan via het huis van de neef van Nuno (blijf ik dus nog een nachtje denk ik) terug naar Arcos de Valdevez waar ik woensdagavond weer hoop te zijn. Nouw ik ga toch maar naar buiten want ik denk dat het het komende uur niet droger wordt. Voor nu dus een dikke kus vanuit erg mooi portugal... Xau xau, Nellek.

  • 18 November 2005 - 16:26

    An:

    Als jij over een jaar nog al die namen bij je juiste mensen kan benoemen ben ik heeeel verbaasd!!! Ghehe, wat een vriendennetwerk zeg! Maar Evora klinkt super leuk.

  • 19 November 2005 - 11:52

    Mirjam:

    Hé Nel, heb zojuist mijn vader gemaild of hij nog ergens moet spelen. Misschien heb je zin om te kijken. Als ik wat terughoor laat ik t je weten. Heb je je motorprobleem al opgelost? Jammer dat ik je niet meer heb kunnen helpen. Wanneer kom je terug? Have fun girlie!! xxx

  • 05 December 2005 - 12:23

    Noémi:

    Heej Nel! Zo te zien heb je het behoorlijk druk daar! Kan niet wachten tot ik alle verhalen van jezelf kan horen! Tot snel! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 75054

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: