Supervreemd rock-concert en eeeeven bijkomen - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Supervreemd rock-concert en eeeeven bijkomen - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Supervreemd rock-concert en eeeeven bijkomen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

15 Juli 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Alo alo!

Daar zijn we weer met een nieuw bericht, duurde wat langer maar kan nu niet met mijn motor naar Centro Jovem komen want moet met de kindjes mee...

HERRIE!

Vrijdag rond een uur of 8 stond Christiano voor de deur om met ons mee naar "Faial Rock" in Ponte de Lima te gaan, waar Nuno en Carlos ook moesten spelen. 5 Euro's, bandje om de pols en... militairen! Hihi... WAT moet ik doen? Daarheen? OK.. Nee? Ow alleen Roberto... En nu dan? Fouilleren. Wat ik in mijn broekzak heb? (4 kubieke centimeter maar de metaaldetector reageerde op mijn kleingeld!) Kleingeld dus. Ook de tas van Roberto werd veilig verklaard en dus konden we binnengaan.

Het was een concert op een voetbalveld met een heel groot podium en nog maar weinig mensen. Stoelen veroverd in de (hoe noem je zo'n afdak naast het veld voor wisselspelers?) Ja Jaap, haha... en wachten maar. Tot een uur of half 12 want toen begon het dan echt. Alleen maar freaks met piercings, haaienkammen, oorbellen, metal-t-shirts en kisten hihi maar wel grappig. EN HERRIE!

De eerste 2 bands leken helemaal nergens op, en ik kan heel wat hebben! Maar daarna kwam de band van Nuno, was heel stoer en veel meer muziek en daarna nog een andere band die ook leuke dingen deed. Daarna even kletsen in de kleedkamer (jawel!), T-shirtje kopen (ik ga een verzameling beginnen!) en in de auto terug naar Arcos. Morgen avondeten bij het zwembad? Deal, maar nu gaan we slapen! Tot morgen dus!

ONTSPANNINGNGNGNGN!!

Zaterdagochtend lekker uitgeslapen en in de avond richting zwembad en huis van Nuno. Plons plons (ik ben nu echt waterfreak want wat een hitte) en echt heerlijk Portugees gegeten en na de afwas naar Ponte de Lima want daar moest Christiano spelen met zijn groep. Om half 2 de auto terug en.. nog even gitaarles doen.

Zondag 9 uur weer klaar om naar het strand te gaan. Alleen mijn ogen zaten nog dicht en daar kwam in de auto nog geen verandering in. Toen ik precies 4 minuten op mijn handdoekje lag, was ik al in een andere wereld, en dat hield ik een uurtje of anderhalf vol. Daarna werd het toch echt te warm en kon ik onder de parasol kruipen die we die ochtend nog hadden gekocht in een supermarkt met fietsen, auto's, koelboxen, strandstoelen, barbeque's en dierenspullen tussen de rekken met etenswaren.

Ijsje eten, uurtje volleyballen en golven springen en... HEE! NEDERLANDS! Wiehoew even praten hoor want zo kost het niets.. ;) (is dus ECHT hollands!) En daarna weer lekker muziekje luisteren en stiekem nog heel even een dutje doen. Om een uur of 7 waren we weer in Pousadinha en dat was een goede tijd om weer eens kebab te gaan eten... en de motor grand prix te kijken in de bar.

Maandag hadden we weer een dagje vrij en ik weet wéér niet waarom, maar dat kon ik wel even goed gebruiken. ZO goed dat ik me niet 1 nuttige activiteit kan herinneren van die dag. OWJA we zijn weer gaan zwemmen, eten en muziek maken met Christiano en Nuno! Was weer erg goed te doen en zeker een vakantiegevoel!

... EN VERDER

De rest van de week heb ik in de Jardim gewerkt met zwem- en muzieksessies tussendoor. We zijn ook 1 avond naar de plaats gegaan waar Nuno's vader heel grote »beeldhouwwerken» van piepschuim aan het maken was. Heel erg wreed, voor een feest dat in Augustus plaatsvindt. Als we wilden mochten we figureren want hij had nog mensen nodig. Het komt op televisie (nationaal, jawel!) en als het allemaal doorgaat, word ik Athena... We zullen zien! Ow en de vader van Nuno kende de directeur van de plaatselijke radio, dus misschien mocht ik daar wel een paar liedjes doen! Bovendien kunnen we in de bar van Carlos een paar keer komen spelen (tegen vergoeding he?) want het klinkt echt superwreed! OW en Gertjan: ik ga echt enorm stoere cd's mee naar huis nemen vanuit hier!

Nou, ik ga ermee stoppen, was een beetje verkorte versie van de verhalen want ik had maar een heel klein uurtje om te typen, vandaar! Volgende keer weet ik nog niet hoe het is, want dan ben ik met campus de ferias bezig dus... Als ik weer erachter kan, horen jullie weer van me!

xxxx en een dikke knuffel van mij!

  • 15 Juli 2005 - 18:18

    An:

    Mensen met haaien- (ik dacht altijd dat het hanen- waren?) kammen en zelfs JIJ vond het HERRIE? Nou...ben ik blij dat ik daar niet in de buurt woon, haha. Ik luister lekker verder naar mijn Jazz-radiozender :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 75054

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: