Veel muziek en weinig slaap - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Veel muziek en weinig slaap - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Veel muziek en weinig slaap

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

06 Juli 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Jaja dames en heren, want die zit er alweer op! Begin stiekem te merken dat ik eigenlijk al helemaal ingeburgerd ben hier, dat ik de afgelopen weken heel wat meer energie heb gehad om dingen te gaan doen en dat ik eigenlijk heel moeilijk aan mijn boeken kom omdat ik me toch al goed uit kan drukken in het Portugees... Niet dat dat betekent dat er hier niets meer gebeurt!

Vrijdagmiddag heb ik met Dona Amelia het vanilletoetje gemaakt. Erg lekker en gelukkig hadden we een liter of 2 en dus konden we daar tot vandaag van eten! Vrijdag was het trouwens heel mooi weer en dus konden we met de kindjes toch richting strand. Het was zelfs zo'n mooi weer dat we golven konden springen (KOUD) en in de oceaan konden plonzen...

DOES JACK SPARROW SPEAK PORTUGUESE??

Vrijdagavond was het dan eindelijk film-avond want Nuno (de gitarist van de motor-meeting-metal-band (scrabble!!!)) moest in Viana spelen en zou rond een uur of 1 in het centrum zijn met de rest van de band om iets te gaan drinken. Dus als ze terug waren, zou hij wel even bellen. Konden we intussen film kijken...Wij dus naar de videotheek waar een man werkte die erg weinig mensen had om mee te praten en dus hebben we, nadat we alles moesten vertellen over Nederland en Italie, een half uur foto's gekeken van hem in het leger, hem met zijn vrienden, zijn familie en het voetbalstadion in Braga. Maar mogen we een pasje om dvd's te huren? Ja hoor, en hij liep ook nog even mee naar de automaat om te laten zien hoe het werkte...

Roberto wilde heel graag Sharktale zien en we konden het niet laten om Pirates of the Carribean ook mee te nemen (ALWEER??? Ja alweer). Uit de grote toverdoos met spullen die de vader van Roberto naar hem had opgestuurd, kwam een pak pasta tevoorschijn waarvan we konden genieten onder het film kijken... In het portugees, want Roberto verstaat geen woord engels en is nog niet snel genoeg met de ondertiteling lezen in het Portugees. Hmmm, das toch niet helemaal hetzelfde maar gelukkig konden we Pirates of the Carribean wel in het Engels doen (ja heej, Johnny Depp als zeerover MAG gewoon niet nagesynchroniseerd (spellingcontroller ontbreekt hier...) worden)

Half 3... Hmmm, denk je dat Nuno nog belt? Misschien wel, maar voor mij is het bedtijd nu! Dan bellen we zelf morgen wel even. En om kwart voor 3 ging de telefoon. Kwamen we nog voor 1 uurtje? Naah, we gaan morgenvroeg naar het strand, kunnen we dan 's avonds niets afspreken?OK, tot morgen dan!

VIVA VIANA PRAYA

Half 10 ontbijten en naar de supermarkt, benzine in de auto en op naar Viana. We hadden een mooi plekje lekker dicht bij het water. Het water dat overigens IJS- EN IJSKOUD was. Langzaam wennen was levensgevaarlijk voor je voeten want tegen de tijd dat je tm je schouders erin stond, voelde je onder je knieen helemaal niets meer. Dus af en toe 2x plonzen en weer snel terug naar de handdoeken.

Bijslapen, muziek, insmeren, golven kijken want het ziet er toch altijd erg mooi uit, volleyballen, insmeren, spullen pakken en... AAUWWTSSSJJ!!! Met zijn drieen stiekem toch nogal rood uitgeslagen hoor! Nog wel even een ijsje halen bij de Italiaanse ijssalon! Nog geen half uur later zat ik te genieten van After Eight met Tiramisu (wederom spellingcheck).

Ook even kijken wat surfspullen kosten hier, wreed om te leren! Surfen of bodyboarden... Stoer hoor, maar wel 80 Euro voor een wetsuite en 130 voor een plankje. Nou we gaan nog even een alternatief verzinnen want het is wel leuk om te doen maar zonder pak wordt je enorm zoek en zonder plank surft het een beetje moeilijk...

Daarna dus weer onderweg naar Arcos en dat rood uitgeslagen was de eerste 2 uur nog niet zo erg, maar toen we in Pousadinha uit de auto stapten ging dat een stuk minder soepel dan normaal. Oei oei oei! Ik wil douchen en alleen maar koud! Gelukkig hadden we ook alleen maar koud water dus geen risico dat het erg veel pijn zou doen. Maar... we hadden dus ook geen gas in de keuken.

OP BEZOEK BIJ NUNO

Avondeten met brood dan maar, en daarna bellen naar Nuno voor de planning van die avond. Hij kwam ons wel even halen want hij woonde toch dichtbij Pousadinha. Ja en na het concert bij de motormeeting had-ie natuurlijk wel gezegd dattie een zwembad in de tuin had... maar ja... dat was dus niet de hele waarheid. Hij had namelijk ook nog een tennisbaan! En het is echt maar 2 minuten met de auto. Ik ga wel even een filmpje maken...

Rondleiding door het huis, stukje tokkelen en een heeeeeel klein beetje zingen want na een nacht weinig slaap en veel plonzen in de ijskoude oceaan, begon mijn stem het wel een beetje op te geven. Daarna richting centrum om iets te gaan drinken en daar ontmoetten we een andere jongen uit Arcos, een vriend van Nuno die basgitaar speelde in een andere band, en die met ons mee naar het cafe ging. Dit cafe was dan weer van een andere man die we op het motor-terrein hadden ontmoet.

Gaan we een stukje de berg op, want daar is een optreden... Ja hoor, weer een podium (ze zetten die dingen hier volgens mij elk weekend op een willekeurige plaats neer en dan huren ze een band om de buurt wakker te houden) en een grote groep muzikanten. De muziek was wel leuk maar de zanger en zangeres waren een beetje minder. Erg leuk dat Christiano ook de solo's kende en ook wist wanneer de gitarist iets anders deed dan het origineel.

Na een uurtje of anderhalf was ook dit feestje op zijn eind, gaan we nog even naar Nuno's huis voor een laatste drankje. Christiano ging even zijn akoestische basgitaar ophalen thuis en een half uurtje later zaten we in de eetzaal te spelen. Zingen? Ik heb net meer dan een uur geprobeerd boven de muziek uit te komen en nu kan ik amper meer praten. Ja maar je moet in ieder geval een liedje zingen want Christiano had het nog niet gehoord. Hij kon ook erg leuk meespelen en dus werd het nog een en nog een en nog een en nog een en nog een liedje.

Stefano vond alles enorm grappig (drinkt normaal niet en had er die avond nogal wat achter zijn kiezen) en tegen de tijd dat mijn stem en mijn energie ongeveer tegelijkertijd het niveau 0 bereikt hadden, in de auto terug een stukje de berg af. Half 6 alweer! Pffff, ik ga lekker lang slapen vandaag, morgen naar het strand? Neej morgen niets doen wat met zon te maken heeft. De kamer schoonmaken, een beetje tokkelen en, ja, errug veel AFTER-SUN smeren. Maar eerst richting bed. Welterusten en tot morgen.

PLANNING VERDER

Morgen begint "campus de ferias" en ik zou daar ook aan mee moeten helpen, maar ik had geen idee waar ik dan naar toe moest en hoe laat. Bovendien moest ik ook nog in de jardim helpen om half 12, dus ik besloot dat ik wel even uit kon slapen en morgen precies zou horen wat ik zou moeten doen.

Ik heb nu dus ook een nieuwe planning: Van 10 tot 12 met de kindjes spelen, van 12 tot 1 lunchen, Dona Amelia helpen met opruimen en daarna tot 4 vrije tijd. Van 4 tot half 5 "lunchen" (ze eten hier echt 5x per dag!) en van half 5 tot half 6 spelen.

Dit duurt zo een dag of 10 en daarna ga ik ook meehelpen bij de Campus de Ferias. Dat is een soort kindervakantieweek waarin de (oudere) kinderen naar de sporthal gaan, naar de rivier, naar het strand, spelletjes doen, liedjes zingen en film kijken. Daarna hebben we hier het internationale kamp in Arcos met mensen uit Frankrijk, Griekenland, Italie, Roemenie en Spanje en daarna is het Campus Trabalhar (2 weken kamperen maar geen idee wat het idee verder is...) Tegen de tijd dat dat alles afgelopen is, is het alweer September en ik denk dat dan ongeveer de school weer zal gaan beginnen.

Nouw, ik ga weer richting Pousadinha, heb nog 2 uurtjes met de kinderen en dan errug veel uurtjes met mijn bed want daar ben ik nu serieus wel aan toe!

Damen und herren, die gemuse en ate logo!

xxx Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 75054

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: