Pindakaas heet pindakaas en er mag gedanst worden - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Pindakaas heet pindakaas en er mag gedanst worden - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Pindakaas heet pindakaas en er mag gedanst worden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

24 Juni 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez


Jah jah, deze week hebben we 3 dagen feest, gisteravond was de eerste avond en ik ben vergeten hoe het heet, maar we hebben het erg naar onze zin gehad! Er zijn weer nieuwe studenten in Pousadinha geweest en die hadden van de vorige groep gehoord dat er iemand gitaar speelde, dus afgelopen woensdag was er weer een mini-concert.

Gisteren weer gewoon gewerkt dus en daarna even naar de supermarkt want we gaan dit weekend naar Porto en ik had nog 30 euro om op te maken vóór zondag. Daarom dus even naar de wat grotere supermarkt hier en raad eens... ??? Ze hebben pindakaas die ook echt pindakaas heet! Wreed of niet? En ik heb mijn Spaanse-vanille-toetjes gevonden die we op vakantie altijd hadden... Hmmmmm!!!! Dus...

Er zou in het dorp iets te doen zijn die avond, dus rond een uur of 11 waren we beneden in het centrum en daar stonden heel veel mensen naar een mars te kijken van koks en vrouwen in glitterjurken. Het thema leek "vis" te zijn en er werd echt een uur lang hetzelfde lied gezongen. Op deze muziek hebben Roberto en ik geoefend op de cha cha cha (olv. Dominique), de wals (olv. niemand), Line-dance a la cowboy en de regendans a la indiaan. Daarna richting het podium waar we al eerder die avond een drumstel en een electrische gitaar op hadden zien staan en daar begon na een half uurtje inderdaad muziek. A la frans bauer.

En op deze muziek konden we mooi verder onze dansvaardigheden oefenen want er ontstond spontaan een dansvloer op het plein voor het podium. Dominique was meteen errug enthousiast, en dat viel op bij een wat oudere man die aan de kant stond te kijken. Verplicht nummer samen dansen dus! We hadden het niet meer (Victor en zijn vrouw waren er ook en Stefano lachte zelfs ook een hele tijd mee) Geweldige moves van beide kanten en na een minuutje begon ze zich zelfs enigszins te amuseren. Morgen is er weer zoiets? Jah maar dan met betere muziek... Oke, dan komen we morgen op dit pleintje weer samen, goed? Prima, doei doei.

Nellek? Ja Roberto? Gaan we zwemmen in de rivier? Nu? Ja. Met wie? Met zijn allen. Ik heb geen zwemspullen niet bij. Ik ook niet, is dat nodig dan? Hmmm, nee we gaan niet zwemmen want Stefano wil niet (Lekker makkelijk he?) Wat gaan we dan doen? We gaan kijken of de auto start en dan terug de berg op. Prima. Maar ik was alweer over mijn slaap heen dus het werd eerst nog een drankje in de eetzaal (en met z'n allen een pak chocolade-koekjes dat we bij de supermarkt hadden gekocht), Stefano gaat, Dominique gaat, ben jij al moe? Neej niet echt. Ik ga even een sigaretje roken, heb jij daar nog tijd voor? Even in mijn agenda kijken hoor! Hmmm... 2 uur, ja ik denk dat ik wel 10 minuutjes heb voor een gesprekje.

Ben wel blij dat Roberto hier is want Dominique begint zich steeds meer te ontwikkelen als het «slachtoffer-van-de- wereld» en Stefano is heel erg in zichzelf en heeft niet zo goed geleerd zich te beheersen. Na een uurtje kletsen werd het voor Roberto en mij ook tijd om te gaan slapen.

Net naar de speeltuin geweest maar dat was niet echt een succes omdat deze dag de laatste dag voor de vakantie was. Iedereen was boos op iedereen en iedereen moest huilen en eigenlijk moest iedereen gewoon vanavond op tijd naar bed. Hier is het vanavond dus weer feest met wat andere muziek (niet alleen maar traditioneel) en morgen gaan we in Porto naar een feest (?). Damn morgen begint ook een motorrijd-samenkomst-idee hier in Arcos maar dan ben ik dus in Porto en als we weer terugkomen is het al afgelopen. Zonde, maar ik hoop dat er vaker zoiets te doen is hier.

Daarna is het een weekje strandgenieten (lees: kindjes terugslepen van alle uithoeken van het strand en de zee) en dan kijken we weer verder!

Meninos e meninas, die gemuse en tot laturs.

xxx Nel

  • 25 Juni 2005 - 12:35

    Pieter:

    He Nel!
    Zo te horen uit je berichten is daar alles 1 groot feest! Ik ben uiteraard ook benieuwd naar de ontwikkeling van je voetbaltalenten;) En waar kan ik de foto's vinden enzo? Have fun there! XPieter

  • 26 Juni 2005 - 10:10

    Mirjam:

    He lieve lieve Nel, wat klink je toch blij. Mis je, wij allemaal trouwens; Dayan vraagt regelmatig: Melleke nou??
    De schelpjes vond ik zoooo lief van je. Jaap is allerliefst maar toevallig gaan we weinig weg (is dat toevallig??) Ja Jaap, is echt toevallig.Have fun as much as you can girl!!!

  • 27 Juni 2005 - 15:03

    Rob:

    Hey Nel!
    Daar ook lekker/leuk/cool/etc dus? Gelukkig :-)

    Ik blijf rustig lezen, enne veel plezier nog!
    xxx Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 75054

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: