Eeehm.. kan ik een stuiver lenen? - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Eeehm.. kan ik een stuiver lenen? - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Eeehm.. kan ik een stuiver lenen?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

16 Juni 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Naast het laten springen van die snaar en het meewassen van drop in mijn broekzak, zijn er natuurlijk nog een aantal dingen "fout" gegaan. Het hoogtepunt van deze week:

Ik ging weer eens een stukje rijden met de motor. Snelweg, snelweg want volgens mij kwam die uit op een weg met alleen maar bochtjes en geweldig uitzicht. Maar... Ineens stond ik bij zo'n tolweg gebouwtje! Oei, ik heb helemaal geen geld bij me, want ik was niet van plan ergens heen te gaan. Hmmmm, ik kan niet naar de andere weghelft want er is een grote middenberm met vangrail. Dan draai ik wel om en dan ga ik een stukje terug over de vluchtstrook.

Motor starten en een beetje gas en... Wiewiewiew! Ow ow sorry sorry, ik doe niets! Hihi, er kwam al een man aangelopen die begon uit te leggen dat ik een ticket moest hebben. Ik snap, meneer, maar ik heb geen geld. Onde queres ir? Ik wil nergens naar toe, ik wil omdraaien. Tu nao podes! Nee ik weet ook wel dat dat niet kan, maar ik kan ook niet betalen! Niets. Nada. Zucht, toeristen! Hij gaf me een ticket, en zei dat ik er bij de eerste afslag af moest, vijf eurocent betalen en dan via een niet-tolweg terug kon naar Arcos. Ahum, senhor, ik heb niet eens vijf eurocent. Dus... om van me af te zijn kreeg ik vijf eurocent van hem die ik bij het volgende tolhuisje betalen om vervolgens hobbel-hobbel-bocht-bocht richting Arcos te rijden. Dus... ik denk niet dat het ooit nog goedkomt! ;)

Nouw dat waren de acties van deze week, hoe meer ik kan praten en doen, hoe meer er zullen volgen denk ik! Ik ga rennen voor mijn lunch,

iedereen de warme groetjes want vandaag is het alweer even zonnig als de eerste weken!

Ciao ciao! en tot de volgende keer,

kus, Nel

  • 20 Juni 2005 - 10:36

    Margriet Hesseling:

    Hoi Nelleke... Leuk te zien dat alles goed gaat daar in portugal. Je moeder had je website door gegeven, en ik heb enorm plezier om je reizen te volgen! e-mail me als je nog een beetje tijd heb... mes.hesseling@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 75241

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: