"Warm genoeg," zei Grote Teen. Overmoedig. - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu "Warm genoeg," zei Grote Teen. Overmoedig. - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

"Warm genoeg," zei Grote Teen. Overmoedig.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

13 Juni 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

We zijn de hittegolf voorbij: het weer is ineens compleet anders dan vorige week en we hebben zelfs een beetje regen gehad! Naaah... Das zeker tegen de heimwee ofzo!

Maarrrr we zijn die-hards, dus zon of geen zon, wij gaan naar het strand. Twee uur hotsbots bussen naar Viana? Eeh, nee, Roberto wilde wel rijden. Weten we waar we heen gaan dan? Ja naar Viana... Staan er borden langs de kant van de weg? Jep! Oke, kaart van Portugal mee en we zullen wel zien. Het is maar veertig minuten dus het kan nooit erger zijn dan de bus. Uh-huh! Meteen toen Viana do Castelo in zicht was, begonnen de alarmlichten omdat iedereen had besloten om het strand op te gaan zoeken.

Welke kant moeten we op dan? Dominique had van Dona Amelia gehoord dat Plaja Afif mooi was, dus we hebben alle voorbijgangers naar de weg gevraagd en we kregen steeds een ander antwoord. (Beetje Alladin: "in geval van nood zijn de uitgangen daardaardaardaar... Overal dus!") Maar niet heus. Tankstation, omdraaien, medevakantiegangers hadden ook geen idee dus weer tankstation, omdraaien. Op een gegeven moment een bordje met Plaja Arda erop.
"Nee," zei Dominique, "dat is niet waar we naar op weg waren..." Jawel hoor, we wilden naar het strand en hier is een strand. Met zand enzo. En de zee. We zijn er.

Parkeerplaatsje zoeken en... de trui aan! Uit de categorie: "weer of geen weer, ik had dit nu eenmaal in mijn hoofd," leggen we onze handdoeken neer, een voelen toch maar even met de grote teen of we echt niet even het water in kunnen. Volgens de grote teen was dat geen probleem, dus zwemmen maar! Nou ja, zwemmen? Eerst drie kilometer lopen voor het water wat dieper wordt. Maar daar was het dan weer net te koud voor, dus bleven we branding tegen de golven vechten. Tegen de tijd dat mijn grote teen nergens meer op reageerde, was het tijd voor een broodje en een rondje volleyballen. De Italianen waren helemaal weg van mijn zak drop dus die is onderhand ook al een heel stuk leeg.

Oh ik ga weer even spelen! Ehh.. werken (haha) wordt vervolgd!

Groenten! Nels

• 14 Juni 2005 - 10:32

Koen:

hallow nel,

ik heb even gekeken of je versterker(tje) het nog doet eneh hij klinkt nog goed hoor!!!! "k stuur binnenkort nog wel even een uitgebreider mailtje, als ik weer internet op me kamer heb.

groetjes
    koen