Ik heb een plan (gekregen). Voorlopig. Zoiets. - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Ik heb een plan (gekregen). Voorlopig. Zoiets. - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Ik heb een plan (gekregen). Voorlopig. Zoiets.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

09 Juni 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Het is hier twee weken zweten geweest en nu hebben we drie dagen vrij (dat heeft met de terugkeer van een of andere dichter te maken?) Wat denk je? Gaat het regenen! Coimbra was het plan, maar dat is met 43 graden even weinig geslaagd als met 43 cm regen op een dag. Bovendien is het drie uur bussen... we kijken wel voor een alternatief.

En groot nieuws: ik heb een (voorlopig, haha, echt) vast "werkschema". Jaja! En het is afzien hoor! ;) Om negen uur mee met Victor op het transport van vijf gehandicapten naar school. Het is een toeristische route door de bergen (wederom met ge-wel-dig uitzicht!) en de rustige en geduldige Victor is aangenaam gezelschap.

Van 10 tot 11.30 heb ik vrije tijd, daarna moet ik helpen in de kindergarden: knutselen, tekenen en liedjes zingen. Wel makkelijk want zo leer ik de dagen van de week, hoe welke vinger heet en hoe de instrumenten hier worden genoemd! Om 12 uur is het lunchtijd. Dan help ik Dona Amelia met de afwas, die mij intussen alle woordjes uit de keuken en uit het huis heeft geleerd. Ow Thijs, leuke woordjes? Een frigorifico is een koelkast, een salto alto is een hoge hak en hoj is vandaag (spreek uit OIZJ).

Daarna heb ik weer vrij tot drie uur want dan moet er weer vanaf de school getransporteerd worden. Dat is dus (tran)SPORTEN bij 35 graden! Tegen vieren zijn we dan in Centro Jovem waar de (niet-gehandicapte) kinderen naartoe komen. Spelletjes doen, lunchen, film kijken ... ik doe alles om mijn kennis van de taal te verbeteren he? Scooby doo, Tom & Jerry, Garfield, voetballen en handjeklappen tot het zes uur is want dan zit de zware werkdag erop! Alleen nog... inderdaad: de berg weer op!

Klinkt dat als een plan of niet? Ik ben benieuwd hoe lang het stand houdt ;) Voordeel: het maakt ook niet uit.

Iedereen een heel fijn weekend en ik laat maandag wel even weten of ik enorm bruin ben of dat ik drie dagen naar de stromende regen heb zitten kijken...

Dag dag... ciao ciao en tot snel dus weer!

xxx Nellie

  • 10 Juni 2005 - 07:37

    Ellkkkke:

    Nou Nel, hier is het K-k-koud (nouja gister en vandaag valt het wel mee) dus niet zeuren jij ;) Ondanks het harde zwoegen hoor ik nog steeds een ondertoon van plezier :D en daar ben ik blij om! Genietuuuuhhh!
    succes in de regen ;) :P
    Dikke kus
    El

  • 13 Juni 2005 - 10:09

    Sanne:

    whahaha nou je als er iemand niet over het weer moet zeuren ben jij het idd! :P t is hier echt niet geweldig (al ZEGGEN ZE dat t komende week weer beter zal gaan worden... we wachten af ;) ) maar leuk om je verhaaltje te lezen! have funnnn!!! :D
    dikke kus san

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 75244

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: