Not according to my watch... - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Not according to my watch... - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Not according to my watch...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

06 Juni 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Tudo bem? Ah hier is het gewoon nog steeds heel erg warm en daar lijkt de komende tijd geen verandering in te komen. Wel fijn als we tussen de middag vrij hebben (handdoekje, boekje (studieboekje..) cd'tje, tuinslang en genieten maar), maar als we wel enige lichamelijke arbeid moeten verrichten (dat begint dus al met de trap oplopen!) moeten we meteen een liter water bijtanken!

Vrijdag ben ik lekker met alle kindjes gaan voetballen in de sporthal, dat doen ze elke week. Omdat er ook elke week iemand mee moet naar de aerobics, wisselen Roberto, Stefano en ik het af. Ons team was niet zo goed bezig en ik kreeg een deja-vu van alle verloren ijsjes-weddenschappen op school. Never mind, nog genoeg tijd voor verbetering!

In het weekend moest ik op jacht naar een cd-speler: mijn mp-3-speler zei ineens alleen nog maar dat er 'no music' op stond. Misschien heb ik zelf in mijn slaapdronkenheid op de verkeerde knoppen heb gedrukt, maar Dominique gebruikte hem ook af en toe dus... zoek ik lekker iemand anders uit om de schuld te geven. :) Ah, gevonden!
Gelukkig hebben ze hier een Chinese winkel waar ze alles verkopen van pyjama's tot radio's en make-up, vazen en ondergoed! Nergens goedkopere cd-spelers en nergens sneller kapot.. :) Natuurlijk zijn de koptelefoontjes intussen alweer gesneuveld...

Na een drankje bij de rivier, weet ik waar ik deze zomer het meest te vinden zal zijn! Heel mooi met een strandje, een stroomversnellinkje en uitzicht op de grote brug. Heel helder water en al snel lagen er dus ook een heleboel mensen in te spartelen. Dat komt dus wel goed!

Even diep ademhalen dan en zweten naar boven. Fijn douchen en op naar de eetzaal voor het afscheidsfeestje van Christina. De meeste mensen had ik al eerder gezien en in verschillende talen kon ik redelijk met iedereen praten.
Wilde ik een liedje zingen, want er waren ook een aantal mensen die wel zoiets hadden vernomen maar nog niet wisten hoe het klonk. Ja hoor! Liedje, en nog een, en nog een. En nog een... tot het voor de meesten wel tijd werd om naar huis te gaan. En wij nog even naar het centrum voor een drankje. Gezellig, al begreep ik allang niet meer waar het over ging; mijn concentratieniveau langzaam richting de 0.

De volgende morgen moest ik Roberto gaan helpen met het schoonmaken van een tenten. Overigens waren allebei mijn stellingen juist: (1) als ik het goed begrepen had, ging ik deze week mee op kamp.. (2) en ik had het niet goed begrepen. Volgens mij is het kamp over drie weken en tussendoor ga ik eerst een week naar Lissabon.

Tenten schoon, op naar de bank... dacht ik, want we moesten eerst naar een bureau om ervoor te zorgen dat ik hier legaal verbleef (?) Ik kreeg ee blaadje met mijn naam en een nummer (Ja, Nelleke is mijn eerste naam, de rest zijn doopnamen. Nee, nee, niet eerst Maria! zucht) maar ik weet niet waar het voor dient. Ik houd het wel bij mijn paspoort. De bank komt wel een andere keer.

Vrijdag is een vrije dag. Waarom? Omdat alles hier dan dicht is... claro. :P Het wordt zee (of rivier) en een dagje Coimbra. Jahaa, nu is mijn project begonnen dus ECHT hard werken ;)

Nouw damen und herren, ninos e ninas, alle groeten en een dikke kus!

xxx Nel

  • 06 Juni 2005 - 18:03

    An:

    Jajaja er beginnen al woordjes Portugees tussendoor te sluipen, ik geef wel een sijntje zodra we je niet meer begrijpen ;)

  • 06 Juni 2005 - 21:16

    Mama:

    nou Nel mijn printer maakt over uren Leuk hoor kus mama

  • 07 Juni 2005 - 06:12

    Koen:

    heeey nel,

    dank je wel voor je kaartje
    enneh veel plezier en zon daarzo, hierzo is het momenteel weer 14 graden dusse je zit daar goed.

    groetjes
    koen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 75236

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: