Getting organized en mijn eerste woordjes! :P - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Getting organized en mijn eerste woordjes! :P - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Getting organized en mijn eerste woordjes! :P

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

02 Juni 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Operatie "in het gareel" is begonnen: Ik probeer vóór negenen op te staan om mijn ritme te herstellen, dan ontbijten (choco-cornflakes!), woordjes en grammatica leren, lunchen, mijn berg aflopen, meehelpen in Centro Jovem, terugklimmen omhoog en de moeilijkste: brood te eten als avondeten (je kan ook middageten bewaren voor 's avonds maar 2x warm eten is ok voor de eerste week maar nu moet het echt weer terug naar 1 warme maaltijd op een dag). Dit lukt me allemaal redelijk en ik begin zelfs al resultaat te zien van mijn studie-uren in de zon! Zo wordt er dus hard aan mijn ritme gewerkt, maar nog steeds heb ik de snoozeknop in mijn telefoonwekker hard nodig ... Maar de intentie is er!

Gisteren was het 'Werelddag voor de kinderen' dus in Pousadinha en in Centro Jovem werden spelletjes gedaan. Muziekje aan, zonnetje erboven en genieten maar! Ik had mijn gitaar meegenomen en so! Als er iemand ooit om vrienden verlegen zit: neem gitaarles en zing een liedje! Alle kids moesten achteraf even komen knuffelen en vertellen dat ze mijn cd wilden kopen. En buitenspelen maar weer.

Volgens mijn laatste gesprek (of mijn interpretatie van wat er gezegd werd, you never know...) ga ik volgende week mee op zomerkamp. Ik weet niet of het vijf of zeven dagen duurt, maar we vertrekken woensdag en we moesten kijken of de tent (zes minuten uitleg voor het woord 'tent'...) het nog deed. Er worden dan ook spelletjes gedaan en activiteiten georganiseerd, mijn gitaar MOEST mee (heej DAT was duidelijk!) en we zouden gaan barbecueën...

Oftewel: geen idee maar klinkt leuk dus ik zorg wel dat ik klaar ben voor de grootste survivaltocht van de eeuw. Er zijn in juni, juli en augustus een aantal kampen en we moeten nog zien met welke ik mee ga. Er is voor mij namelijk ook nog ergens een week gereserveerd om naar Lissabon te gaan voor mijn COURSE INFORMACIAO. Geen idee wanneer, maar ze gooien me wel op de bus tegen die tijd!

Vandaag mijlpaal nummer 1: ik heb een 'gesprekje' gevoerd met de cuisiniera die vooral duidelijk wilde maken dat ZIJ de baas van de keuken was... Hmmm, prima hoor, ik zal me er niet mee bemoeien! Beter van niet zelfs. Bovendien kon ik nu WEL met Roberto praten (wat vorige week onmogelijk was omdat hij even weinig Engels sprak als ik Portugees) en om aan het idee te wennen heb ik ook een heel verhaal aan de schoonmaakster opgehangen. Ze zijn hier trouwens wel helemaal wild van drop!

De schoonmaakster is trouwens ook erg aardig en ze heeft ons uitgenodigd om zaterdag te komen eten (maar ik moest WEL mijn gitaar mee nemen: slavendrijvers! ;P) en eigenlijk kon niemand me vertellen of we 's avonds weer terug zouden gaan of dat we bleven slapen.

Dat was het weer, ik ga verder badmintonnen, puzzels maken en voetballen... Als ik weet wat de planning is, laat ik het horen, maar het meeste laat ik hier maar gewoon gebeuren want zeker weten doen ze het zelf ook niet helemaal! Is beter want ik heb het liever zo dan strakke schema's (nee hoor grapje, ik haat chaos!)

Let op julliezelf (ja mijn nederlants (haha, nee das dus ECHT expres) gaad oowk agturuit!) en tot het volgende bericht maar weer!

xxx Nel

  • 02 Juni 2005 - 19:48

    Anna Ubbens:

    Ha Nel,

    Je vermaakt je goed in het zonnige zuiden als ik het zo lees! Ben je een beetje voorzichtig op die motor? Zijn vast allemaal van die enge kronkelweggetjes daar. Die gitaar is natuurlijk helemaal top- ze mogen wel heel blij met je zijn daar, op de RAC is het een stuk stiller nu je weg bent. Geniet ervan, liefs,

    Anna UBB

  • 03 Juni 2005 - 08:32

    Sanne:

    heej nel!
    gaaf om je verhalen weer te lezen! :D heel veel plezier op dat zomerkamp en houd ons op de hoogte ;)
    dikke kus san

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 75237

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: