Verkenning, hippe wasmachines en hóe heet ik? - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Verkenning, hippe wasmachines en hóe heet ik? - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Verkenning, hippe wasmachines en hóe heet ik?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

24 Mei 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Alweer een berichtje? Tsja, ik blijf dingen verzinnen om de computer niet af te hoeven sluiten: ik heb geen idee hoe ik terug naar het huis moet komen! Ik was bij Roberto ingestapt, maar nu is noch hij, noch Stefano (die hier net toch echt wel was!) meer in beeld. Nou ja, ik gok erop dat er wel weer een bus met kindjes deze kant op komt...?

Intussen ben ik aan het duimendraaien, hopend dat deze blog zo van mijn scherm gaat verdwijnen en dat er komt te staan dat het verstuurd is. De afgelopen twintig minuten heb ik nog geen verandering gezien in de status, maar ik weet ook niet hoe lang het met het Portugese bergdorp-internet zou moeten duren om zo veel foto's en filmpjes op te sturen. We'll see!

Gisteren begon meteen al de Portugese les. Ik hoefde daar eigenlijk nog niet bij te zijn omdat mijn project officieel nog niet begonnen is, maar een studiebol als ik laat zo'n kans natuurlijk niet schieten! (ahum ;P) Na tien minuten heb ik er toch maar mijn Prisma-talencursus bij gepakt want het ging me nog iets (lees: veel) te snel allemaal.

Daarna heb ik mezelf nuttig gemaakt (denk ik?) door Dominique te helpen met letters verven; geen idee waarvoor, want ze kreeg het in het Engels niet uitgelegd. Intussen liet Roberto trots een aantal liedjes horen die hij samen met een vriend had opgenomen. Jaap, je zou het wel stoer vinden: Italiaanse rap met alleen maar heel de tijd dezelfde riedeltjes... Nou ja, hij moest nog hard oefenen op zijn breakdance-moves dus we hebben hem maar gelaten. ;). Toen de verf op was, was het klaar, en liet Roberto nog "even" (op z'n Italiaans) foto's zien van zijn familie, zijn vakantie, zijn huis, zijn vrienden, zijn vriendin, zijn afscheidsfeestje en alles waar hij toevallig ook nog foto's van had. Het duurde dus even voor ik ook de trap op kon en KRAAK KRAAK in mijn bed kon klimmen.

(Oh kijk, daar heb je het al! Zit ik een half uur te wachten en nu komt er in beeld dat ik het over een paar seconden nog eens moet proberen omdat het systeem het niet aan kan! Dit gaat dus nog wel even duren...)

Vanochtend op tijd mijn bed uit; van een bioritme is absoluut geen sprake meer. Voor schoon ondergoed moest ik nog steeds de koffer onder mijn bed vandaan halen, dus ik besloot maar eerst echt uit te gaan pakken. Dat hielp. Oh, for the record: ik had dus wél mijn tandpasta meegenomen (dat het kan!), die ik onderweg nergens kon vinden...

Als je dan toch Portugese woordjes moet overkijken, kun je dat net zo goed buiten in de zon doen, toch? Af en toe kwamen er buitenspelende kinderen vragen hoe ik ook alweer heette. Nelleke. Nellek? Ja Nellek. Handjeklap? Pepsi Cola is hier ongeveer hetzelfde. Handjeklap, knuffel en weer terug naar de juf, want ik had het vage vermoeden dat ze niet door het hek heen mochten.

Dominique kwam vragen of ik tijd had om haar gitaar te leren spelen. Hmmm, of ik tijd had? Even mijn agenda checken... Of nee wacht, ik heb geen agenda! (sommige dingen blijven ook gewoon hetzelfde ;P) Onder de grote boom voor het huis was een prima plekje om in het Engels-Frans-Portugees uit te leggen en vooral veel voor te doen.

Roberto was inmiddels heel fanatiek zijn was aan het ophangen, dus ik probeerde er in Engels-Frans-Italiaans-Portugees achter te komen hoe de wasmachine werkte (Oh! Die zou na een uur klaar zijn maar nu zit ik hier! Kansloos). Tsjonge! Er zaten nog meer lichtjes op dan op mijn versterker en hij maakte zelfs bij elk ander programma een ander muziekje! Op zoek naar mijn was, KRAAK KRAAK de deur. Oh sorry, Christina lag siësta te houden! Nu maar hopen dat die machine het ook doet zonder wasmiddel, want ik kreeg het Roberto maar niet uitgelegd... We zullen zien hoeveel maten kleiner en hoeveel schoner alles er zo uit komt...

Ik ben er intussen achter dat we om acht uur beginnen, drie uur middagpauze hebben en om zes uur klaar zijn. Morgen gaat Dominique naar de gymnastiekles met "haar" groepje dus ik denk dat ik daar eens mee ga kijken. Verder ben ik echt echt hard aan het studeren (jaha, maar wel ergens onder een boom of in de zon met het uitzicht wat ik jullie over mail aan het toesturen ben. Compenseren! :P) en ook serieus de weg gaan zoeken hier. Als jullie dus niets meer van me horen is het niet goed gegaan... ;)

Zo dames & heren, dat was het weer voor vandaag! Geniet van de mooie plaatjes want ik heb er erg mijn best op gedaan haha!

Groetjes vanuit het ver(de)re zuiden van Nelleke\Nel\Nellie\Nellek\Snelleke, whatever ;)
Je zou er bijna een identiteitscrisis van krijgen zo! Nou doei doei!

  • 24 Mei 2005 - 16:07

    Noémi:

    Heej meis! de site bevalt je wel goed zie ik, al die lange verhalen! ben er blij om! ben wel beetje jaloers hoor, jij zit daar lekker relaxed en ik moet hier hard leren voor mn tentamens... ;) stuur je snel een mailtje met alle nieuwtjes van hier! liefs, Noémi

  • 24 Mei 2005 - 19:49

    Annelieke:

    Hehehe, wat kan jij ouwehoeren zeg, maar dat wisten we al. Houden zo, ik vind het wel mooi! Maar het is hier schijnbaar net zo druk als bij Noémi, dus ik ben weer aan de slag! Braaf woordjes leren hè Nel?!

  • 24 Mei 2005 - 20:19

    Mama:

    heb foto's kunnen bekijken filmpje doe ik bij thijs want dat lukt hier beneden niet kus mama

  • 25 Mei 2005 - 19:16

    Hannah:

    Hey nelleke !
    Heb je een beetje een leuke tijd in Portugal ?¿
    Vast wel :P! Heeft je motor alles overleeft ?¿ :D Kusjes, Hannah

  • 25 Mei 2005 - 20:06

    Ceciel Butzelaar:

    mamma had me vandaag dit site adres van je gegeven. Ik vind het heel leuk en ga nu proberen of ik je fotots kan zien. Als dat niet lukt, stuur je me dan ´het wachtwoord ? groetjes ceciel: receronina.butz@t-online.de

  • 26 Mei 2005 - 07:09

    Marijke:

    Yo stranger!!Lekker weer allemaal Nelleke-acties aan het uithalen in Portugal?Haha ik moet steeds wel heel erg lachen om je berichtjes. Ik sta nu op de uni want ik was weer eens bijna te laat én stond bij de verkeerde zaal dus nu ga ik de tweede helft! Maar dankzij jou heb ik me wel vermaakt!Ik ga in de zomervakantie naar Madrid! Haha dan zit ik toch nog wel wat dichter bij jou dan nu, misschien verras ik je wel! ;) Hee meis hou die kinderen heel, kus, Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 75236

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: