Reisdag 5: Krrraak! En.. wáár hebben ze het over? - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Reisdag 5: Krrraak! En.. wáár hebben ze het over? - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Reisdag 5: Krrraak! En.. wáár hebben ze het over?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

23 Mei 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Vanochtend na de wekker kraak kraak mijn bed uit en kraak kraak de deur open. Sorry dames, gaat echt niet anders. De anderen gingen weer verder met de bus: telefoonnummers wisselen en uitzwaaien. Ik mocht nog even terug naar bed om uit te slapen, hmmmm!

Om twaalf uur (!) kwam Dominique vertellen dat er lunch was. Hmmm, daar is het wel tijd voor. Eerst even door het raam kijken: de bergen stonden er nog. Mooi! Douchen, kleren uit de koffer en op naar de keuken dus. Oh ja, hier wordt 's middags warm gegeten. Ik heb maar de helft op gekregen van de berg vissticks en rijst op mijn bord.

Met een volle buik was het tijd om op verkenning te gaan. Ik sloop eerst de "Kindergarden" binnen, waar twaalf kleine bedjes stonden met kinderen van een jaar of vier erin, en in de hoek zat een groepje stilletjes te kleuren. Heel erg lief, en al meteen kwamen er hele verhalen van de kleur-groep die gelukkig vertaald konden worden. Como te chamo? Nelleke. Vragend naar de juf: Como se chames? Nelleke. Nelleeke. Ja maar de juf vond het makkelijker om er Nellie van te maken. Is ok? Is ok.

Nu zit ik in het hoofdkantoortje waar de computers staan. Ik moet zo weer richting het huis want anders ga ik zeker verdwalen, maar ik heb genoeg foto's en filmpjes om precies te laten zien hoe het hier gaat. Nou, ik ga de bus terug halen.

Iedereen op school (dus ook gymnasiumklas, Leo en Herman), in Twente (mooie bochtjes en lukt het gitaarspelen al?), thuis (al enig verschil of valt het mee?) en in de studentenkamers door heel Nederland een doos vol zonneschijn en een hele dikke kus!

  • 23 Mei 2005 - 19:09

    Noémi:

    Heej Nelleke!! Geweldig om te lezen die verhalen van jou! Wat een avonturen allemaal! Ben blij dat t goed gaat en dat je t leuk hebt! Denk aan je! Liefs, Noémi

  • 23 Mei 2005 - 19:26

    Mama:

    Even alles vlug gelezen zal zorgen dat het een boekje word zodat je straks uit eigen werk kunt lezen. Ik stuur je nog een mailtje om alles van hier te vertellen kus en liefs mama

  • 23 Mei 2005 - 19:28

    Mama:

    oh ja nog even wanneer kwam je er achter dat je de klok een uur terug moest zetten?
    kus

  • 23 Mei 2005 - 21:50

    Wendy:

    HE NEl, echt super gaaf dat je dit allemaal meemaakt...en deze site is ideaal om iedereen op de hoogte te houden! ik zal zeker nog een paar keer je verhalen lezen! have fun!
    liefs wendy

  • 23 Mei 2005 - 23:01

    Rob:

    Sjonge jonge,

    als je dat allemaal al meemaakt tijdens de reis dan staat ons nog flink wat te wachten :-D

    Ik wacht vol spanning!

    xxxxxx
    Rob

  • 24 Mei 2005 - 08:53

    Sanne:

    heej nel!
    gaaf om hier op de hoogte te worden gehouden! :D zo te lezen heb je t ontzettend naar je zin daar! have fun en houd ons op de hoogte ;)
    dikke kus san

  • 24 Mei 2005 - 09:35

    Pieter:

    Hey Nel!Leuk om van je te horen. Ik lees dat je nu al heel wat hebt meegemaakt..:) Het ga je zeker goed daar,
    XPieter

  • 26 Mei 2005 - 14:18

    Koen:

    heey nel,

    het gaat daar dus allemaal keigoed, enneh je bent de weg nog nie 1 keer kwijtgeraakt:P, ga zo door dan komt het helemaal goed, ben wel benieuwd naar de foto's en filmpjes

    groetjes uit een zonovergoten nederland:P

    koen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 75239

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: