Reisdag 3: Truckersdouches en dierenverhaaltjes - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Reisdag 3: Truckersdouches en dierenverhaaltjes - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Reisdag 3: Truckersdouches en dierenverhaaltjes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

23 Mei 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Weer zeven uur en weer alleen Els en Teckel wakker. Van de rest nog geen teken van leven dus ik heb mij na een vermoeide glimlach ook nog even dood gehouden... nog een half uurtje snoozen.

Maar die Fransen stoppen zo drie en een half uur in dertig minuten! Toen ik mijn ogen weer open deed, was het ineens tien uur, en nog steeds was er behalve Els en huisdier niemand wakker. Gelukkig hadden we Teckel die ervoor zorgde dat iedereen in tien minuten bij bewustzijn was. Ik ga even dapper richting het tankstation om in mijn beste Frans te vragen of ik mag douchen. Zie jullie straks!

De vrouw achter de kassa begreep me zelfs: ik kreeg voor een euro en een horloge als borg de sleutel van de douche. Moest ik alleen even door de mannen wc. Leuk op een truckerplaats: al die vrachtwagenchauffeurs stopten toch wel even met scheren om te volgen wat ik nou kwam doen... Ja sorry heren, er is er maar één douche en ik heb hem echt heel hard nodig nu! Het was er zelf best wel schoon en er waren haakjes en een stoel om kleren en handdoek op te hangen... Nah! Ik heb er lekker een kwartier onder gestaan. En toen weer terug (sorry heren...) om de sleutel te ruilen en daarna in de bus een ontbijtje zoeken.

Arno kijkt verbaasd als ik terug kom: "Hee, kon jij wel douchen dan?" Ja geen probleem hoezo? "Nou ik stond daar met mijn handdoekje en die vrouw zegt maar: "appel, appel", ik had geen idee dus ik ben maar weer weggegaan." Ja, er was maar een douche en daar stond ik onder. De vrouw wilde 'm vertellen dat hij na (apres, apres, jaja) mij wel kon maar nu nog niet! Zijn tweede poging was overigens wel succesvol.

Nu moesten we alleen nog even de telefoons opladen, want in de bus hadden we geen stroom, dus op zoek naar de wc met stopcontact. Maar ja, tien minuten heeft geen zin... Els wist wat: "Ik haal mijn boek met dierenverhaaltjes dan kan ik die even voorlezen en dan gaat de tijd sneller." Zo zaten we al snel allebei zowat in de wasbak, zij lezen en ik luisteren naar alle avonturen van de eekhoorn, de beer en het everzwijn... rare jongens (en meiden), die Hollanders!

Koffie, bedden weer opbergen en pas om twaalf uur reden we weg. Het voelde wel een stuk beter dan gisteren: tien uur slaap en een warme douche doen wonderen! Weinig file en erg veel mooi uitzicht (door de bergen) dus we schoten op waar het kon. We waren al een heel stuk op weg in Spanje toen we een parkeerplaats gingen zoeken voor de nacht. Maar die zijn daar niet zo groot en al erg snel vol. Onze bus nam nogal wat ruimte in beslag, dus het was even zoeken.

Pas om half een vonden we een tankstation waar we de bus konden neerzetten. Nog even tanden poetsen op de wc maar blegh, daar gaan we morgen dus niet douchen! Toch werd er kennelijk wel schoongemaakt, want er stond een emmer met een dweil, maar het water was pikzwart. Weer terug in de bus was Arno chagrijnig want er werd gesurveilleerd door de politie en hij wilde toch echt nog even "een sigaret mét" roken...

Om twee uur was iedereen zo ongeveer onder zeil. Ik zou mijn wekker zetten, doel: morgen om tien uur weg. Goed plan? Goed plan! Morgen alweer de laatste dag he? Jep! Dan zijn we er als het goed is... Welterusten dan maar. Terusten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 75242

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: