GRIEPVIRUS AHOY - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu GRIEPVIRUS AHOY - Reisverslag uit Arcos de Valdevez, Portugal van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

GRIEPVIRUS AHOY

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

11 Oktober 2005 | Portugal, Arcos de Valdevez

Dag dag damens en heren! Vanuit een kletsnat portugal weer een verlaat bericht(je) want de helft van de tijd heb ik in mijn bedje liggen griepen...
Maar vorige week zaterdag was er nog niets aan de hand, en daarom kon ik om 4 uur gewoon met ons team meespelen in de sporthal. Ook deze wedstrijd was nog niet voor de officiele competitie en we speelden tegen hetzelfde team als de week ervoor. Zondagochtend ook weer gespeeld op het grote veld en 's middags lekker lui na een warme douche wat muziek geluisterd en gemaakt, toch maar weer eens even wat opgeruimd en schoongemaakt, 's avonds wat gaan drinken in een bar en toen was ons spaar-weekend alweer voorbij. Dinsdagavond naar de Portugese les zijn we met zijn allen naar Aveiro geweest waar Diana studeert. Daar waren deze week namelijk de introductiedagen van de nieuwe studenten en ze had ons uitgenodigd om te komen kijken omdat er op woensdag toch weer een nationale vrije dag gevierd werd. Want dan waren er concerten en feesten door heel de stad, MOESTEN WE ZIEN... Grappig alleen dat we niet wisten dat het zo'n uur of 3-4 reizen was. Vandaar dat we pas rond een uur of half 2 arriveerden. Er kwam net een groep het podium op, zoals Roberto zou omschrijven »Oh meu deus...« gekleed in aluminium-alien-jurken en 3D-maskers zo groot dat ik niet begreep hoe ze in evenwicht konden blijven. De muziek was een mix van hardrock, techno en afrikaanse muziek en het leek eigenlijk nergens op. Diana zei dat het kwam doordat het geluid in de zaal niet goed was, maar wij hadden er een ander idee van. Maaktooknietuit, uiteindelijk was het toch wel grappig. Toch om een uur of 6 maar de bus genomen en in de kamer van Diana nog een warme chocomel voor het slapengaan. Om half 2 opstaan, douchen en richting station. Stokbroodje eten met zijn allen, Diana doei zeggen en rennen voor de trein want we waren weer eens van de slechte planning. In Porto gekeken of de auto er nog stond en lekker rustig teruggereden naar het verre noorden. Avondeten en toch maar weer slapen want ik begon een beetje verkouden te worden. Donderdag officieel ziek maar toch maar na het werk bij de training gaan kijken. Vrijdag na het werken meteen naar bed, zaterdag zowat de hele dag daar gebleven. Ow ik ben alleen even de wedstrijd gaan bekijken want zaterdag moesten we spelen tegen een team dat vorig jaar in de landelijke competitie had meegedaan. MAN! Die waren nog groter dan ik en speelden als kamikazes!!! 3-2 verloren maar... Stiekem wel erg leuk om te zien, na de wedstrijd even nagepraat en daarna toch weer richting huis want mijn hoofd begon te protesteren. Zondag ook echt weer in mijn bed doorgebracht en eigenlijk wilde ik gisteren toch weer eens met de training meedoen, maar 's middags viel het me zo tegen dat ik het maar weer van de zijlijn heb gadegeslagen. En toen ik thuis kwam ook weer meteen naar bed. Het blijft hier nogal griepen dus, maar als het het volgend weekend niet beter is, ga ik maar eens kijken of de apotheker er iets tegen heeft.
Nogal een klein berichtje dus na anderhalve week... maar het gaat hier nu even gewoon zijn gangetje zonder al te veel gekke dingen (en al 2 dagen regen dus!)
Hou jullie haaks ik hoop dat ik in het volgende bericht wat meer interessants te vertellen heb... Een kus op afstand (want hee, ik wil jullie niet aansteken) en tot de volgende keer!
xxx Nel

  • 12 Oktober 2005 - 13:05

    Mama:

    he nelleke ik geloof dat ik eenmanier gevonden heb om nog goedkoper(hi hi) te kunnen bellen proberen het tzt wel uit liefs mama

  • 20 Oktober 2005 - 11:34

    Mirjam:

    Lieve Nel,Ik heb het gisteren nog ff telefonetisch besproken. Mijn vader legt het "nog even in de week" voor een paar dagen en vraagt of je direct met hen contact op mag nemen. Ze dachten dat er wel een plekje voor je motor over was maar helemaal zeker weten ze het niet. Ik ben voor je bezig, zodra ik wat weet laat ik het je weten.
    Kus. P.s. Jaap zit nu weer bij ons, gezellig!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 75056

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: