... maar dan heb je ook wat! - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu ... maar dan heb je ook wat! - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

... maar dan heb je ook wat!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

18 September 2009 | Spanje, Cádiz

Hallow daar!

Ik dacht al dat er 1 berichtje verloren was gegaan, maar het is toch echt alweer 2 weken geleden dat ik voor het laatst mijn verhaal deed...

We waren bij Salamanca gebleven he?? Van daaruit hebben we de toeristische route genomen door het binnenland. Eerst hebben Badajoz (BIJNA Portugal!) bezocht met een enorme oude stadsmuur vanwaar je een heel mooi uitzicht had over de omgeving. Vervolgens een supermooie bergweg met schitterend uitzicht gekozen (iedereen die een motor heeft: DOEN!) om in Zufre uit te komen. Op de kaart een leuk klein stadje aan de rand van een meer... In praktijk een leuk klein stadje op een leuke supersteile berghelling en een leuke bochtige 30 km-weg richting het meer, waarvan we niet konden zeggen of hij daar ook wel op uit zou komen. Bovendien was het feest in Zufre dus alle hotels en hostels waren vol... Hoewel... niet ALLE hotels: ik heb in het duurste hotel rondgelopen waar ik ooit ben geweest!! Met een zwembad, een terras met uitzicht op de omliggende honderd vierkante kilometer en, uiteraard, met een vleugel in het midden van de "woonkamer" (weet niet eens hoe zoiets heet in die kringen :S). Het komt niet bijzonder vaak voor dat ik ergens niet durf te vragen of ze misschien speciale studententarieven hebben! We besloten dat 150 euro per nacht toch een beetje overdreven was, en dat we de siesta moesten doorbrengen op het centrale plein in Zufre. Het was intussen namelijk al 2 uur geweest en dus wederom zo'n 35 graden in de schadus = niet leuk om in je motorpak te kruipen!! Rond 7 uur 's avonds was het nog ongeveer 33 graden in de schaduw, maar om niet in het donker te hoeven rijden toch maar tanden op elkaar en... opstappen. Richting Sevilla en daar (met 39 graden in de schaduw om 8 uur!!) het eerste hostel genomen dat we tegenkwamen.

Zaterdag zijn we al vroeg naar Chiclana de la Fronteira gegaan, waar pap en mam een huisje hadden gehuurd. Lekker gezwommen en bijgekomen en 's avonds alweer naar Cadiz om de weg te gaan verkennen en te kijken of er ergens een parkeerplaats zou zijn voor de auto.
Zondag mijn spullen uitgeladen en maandag richting universiteit: het viel me 100% mee dat ze wisten wie ik was en dat alles voorbereid was! Vervolgens dinsdag begonnen met een nieuwe taalcursus (dezelfde lerares als in de zomer), veel oude bekenden en nieuwe onbekenden tegengekomen en geprobeerd om mijn Erasmus-coordinator te vinden. Dat is nog niet gelukt, maar volgens mij (?) beginnen we pas 1 oktober met de lessen... Heb dus nog even de tijd.

Intussen is het huis gevuld met vader, moeder, 5 kinderen + 2 aanhang, kleinkind, 1 Engelsman, 1 Duitser, 3 Italianen, 1 Slowaak, 2 Amerikaansen, 3 honden en 2 konijnen. 's Ochtends heb ik dus les tot 2 uur, dan lunchen, siesta houden of naar het strand, rond een uur of 6-7 koffie bij de familie, huiswerk maken met de hulp van vooral de vader des huizes, en voor het slapen nog een aantal liedjes spelen op het dakterras... Kom voorlopig dus mijn dagen wel door!

Ik zal tegen dat ik weet wat precies de bedoeling is weer een stukje schrijven!! Heel veel groetjes uit een iets minder zonnig en iets minder warm Spanje!!!

  • 18 September 2009 - 13:08

    Thijs:

    Eres genial

  • 19 September 2009 - 11:53

    ML Vierveijzer:

    Ja ik heb het begrepen je hebt een zwaar leven:)
    X

  • 19 September 2009 - 12:03

    Annelieke:

    Haha, wat een zoete (internationale!) inval :) Geniet lekker door Nellie!!

  • 19 September 2009 - 17:12

    Elly Van Der Burgt:

    Het is bijna dan zover. Tijdens je studie vakantie vieren. Wie wil dat nou niet. Ben benieuwd of je een leuke klas krijgt.
    Maar geniet nog maar even van de vrije tijd voordat de school echt gaat beginnen.
    Groetjes uit Uden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 75250

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: