Over de helft!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu Over de helft!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

Over de helft!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

02 September 2009 | Spanje, Salamanca

Hoi allemaal!

Allereerst weer dankjewel voor de leuke reacties en sorry dat ik ook nu weer niet meteen kan antwoorden, maar ik ga zo snel mogelijk mijn communicatie-achterstand bijwerken.

Voorlopig even een samenvatting van de eerste paar dagen van mijn reis. Donderdag ben ik door mam, Thijs en Koen uitgezwaaid. Het eerste stuk over de snelweg gedaan, maar daarna al snel zijwegen genomen. Totaal verdwaald bij Lille en daarna bij elke andere stad die meer dan 4 straten had, maar uiteindelijk toch in de buurt van Rouen uitgekomen. Na 15 mensen gevraagd te hebben of ik kon blijven slapen of dat ze iemand kenden waar dat zou kunnen, was ik al gedesillusioneerd over de Noord-Franse gastvrijheid... Een veel te duur, veel te klein, veel te saai hotel opgezocht dus en de volgende dag met nieuwe hoop op weg.

Vrijdag zat er al verbetering in mijn kaartlees- en route-zoek-skills, maar nog altijd een keer of 15 teveel gestopt en omgedraaid... Wederom niet bijzonder veel spontane fransen tegen gekomen, en dus blijven slapen in iets wat HOTEL heette, maar eigenlijk een woonhuis was boven een bar die ´s ochtends om 6 uur open bleek te gaan. Om 7 uur besloot ik dat slapen met alle herrie echt niet meer kon, dus ik kon al vroeg op weg die ochtend.

Zaterdag kwam ik al aan in de buurt van Dax waar pap en mam maandagavond zouden zijn, dus ik ging richting zee om iets leuks te zoeken voor de komende 2 nachten. Wegens omstandigheden (?) kwam ik uiteindelijk in Leon terecht, waar de vrouw van de toerist-info me vertelde dat er alleen nog plaats was op 1 adres, maar dat ze daar niet aan studententarieven zouden doen. Hoewel... de man van het huis zou ook uit Nederland komen, dus misschien kon ik wel wat met ´m regelen...? Pfff, weinig hoopvol toch maar op weg naar meneer Sarkowsky, waarvan ik toch het vermoeden had dat hij niet met een hollands paspoort geboren was. Het bleek een Frans-ingeburgerde Duitser te zijn die als 2e coach van de Nederlandse roeiers (the dutch 4) had gewerkt... Hij leek geamuseerd door mijn studentenvoordeel-vraag en besloot dat hij dat misschien wel kon regelen omdat ik uit Nederland kwam. :-D

Heerlijk 2 dagen een beetje bijgekomen in het huis met 5 kamers, grappige gasten, een meer dichtbij en elke dag een uitnodiging om mee te eten, een stuk te gaan rijden, naar het strand te gaan, te gaan surfen, op de fiets de omgeving te gaan zien en om een eind weg te kletsen met de andere gasten. Toen ik maandagavond vroeg wat het studententarief eigenlijk inhield, kreeg ik te horen dat ik met mijn aanwezigheid, tafel dekken en surf-enthousiasme al mijn openstaande schuld had ingelost... TOCH nog bijzonder leuke mensen ontmoet op het randje van het Franse land.

Maandagavond met pap en mam gegeten en toch gisteren al de grens over gestoken naar Spanje. Nu zijn we in Salamanca en over een dag of 3 denken we in Cadiz aangekomen te zijn!

Alles onder controle dus, ik heb het goed naar mijn zin onderweg en over een dag of 3-4 zal ik wel weer een computer kunnen veroveren met internet...

Heel veel groetjes uit het zuiden en tot snel!!

xxx Nel

  • 02 September 2009 - 14:54

    Marijke Huskens:

    Zo typisch Nelleke wat ik hierboven weer lees, werkelijk geweldig :D Ik hoop zondag op iets minder avontuurlijke wijze aan te komen in Porto ;-)
    'k wens je nog veel leuke mensen op je weg!

    Groetjes!

  • 02 September 2009 - 20:19

    Britt:

    Zoals Marijke al zei, klinkt het werkelijk geweldig daar!! Geniet er maar super hard van!

    Groetjes

  • 02 September 2009 - 21:41

    Elly Vd Burgt:

    zo maak je nog eens wat mee. nee niet overal zijn ze zo gastvrij maar dat mag de pret niet drukken. geniet maar gewoon van de leuke dingen die je tegen komt en ik blijf natuurlijk wel je avontuur volgen. heel veel groetjes vanuit uden.

  • 03 September 2009 - 09:06

    Ellus:

    Wat een briljant verhaal weer :D Ik dacht zou de naiviteit nu dan toch haar grenzen kennen? Maar je hebt het toch weer voor elkaar gekregen! haha. Veel plezier met je papa en mama en doe ze maar even knuffelen van mij! ook een knuffel voor jou!
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 September 2009 - 11:16

    Lieve:

    Nelleke,

    chapeau!wat een avontuur!ja die "frogs" zijn nogal eigenzinnige mensen, maar zo zijn gelukkig overal niet!
    nog veel plezier!
    adios en greetz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nelleke

Januari 2016 Hoi! Ik ben Nelleke Reckers, 30 jaar oud en na anderhalf jaar in Quito ben ik nu reizend, schrijvend, zingend en vrijwilligend op weg van Ecuador naar Bolivia. Daar ga ik tenminste een jaar over doen. Onderweg bezoek ik / doe ik mee aan verschillende sociale projecten en met mijn verhalen wil ik vooral bruggen bouwen, mensen nieuwsgierig maken en ze laten stilstaan bij bekende en onbekende dingen. Foto's zien, meer verhalen lezen en/of meer weten? Kijk op https://nellyontour.wordpress.com/

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 75249

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 04 Augustus 2015

Nelly's Project Imagine all the people

02 Augustus 2009 - 02 Augustus 2010

Cádiz, een jaar binnen de muren

19 Mei 2005 - 07 December 2005

Portugal: half jaar Europees vrijwilligerswerk

Landen bezocht: