De eerste week in Cádiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu De eerste week in Cádiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Nelleke Reckers - WaarBenJij.nu

De eerste week in Cádiz

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Nelleke

11 Augustus 2009 | Spanje, Cádiz

Hallo!!

Alweer een week geleden dat we hier in Cádiz aankwamen. Intussen hebben we alweer een heleboel geleerd en gezien...

De stad is helemaal niet zo groot en heeft erg veel smalle typisch Spaanse straatjes, gezellige en altijd drukke pleinen en overal winkeltjes en restaurantjes op plaatsen waar je ze niet verwacht. Bovendien is alles omgeven door de zee, zodat ECHT verdwalen eigenlijk niet kan.

We hebben elke dag 3 tot 4 uur les met een ¨klas¨ van 6 mensen: 1 franse, 2 italianen, 1 zwitserse en wij. De lerares is supervriendelijk, en het Spaans praten en verstaan gaat al steeds beter.

Thijs heeft een heel groot gastgezin met 5 kinderen, 1 kleinkind, 2 honden, 2 konijnen en 2 ouders die niets liever doen dan uitleggen hoe je Spaans spreekt. Bij mij is het een heel stuk rustigere met alleen een moeder en een dochter in huis.

Deze eerste dagen hebben we eerst de stad eens bekeken, en dit weekend waren er grote concerten op het strand: wat veel mensen!! Uiteraard hebben we al een paar uur op het strand doorgebracht, tapas gegeten, tortilla gemaakt en het uitzicht op de stad bekeken vanaf de toren van de kathedraal.

Alles onder controle dus! Deze week even serieus op zoek naar een woonruimte, want we zijn alweer op de helft! Dankjewel voor de leuke reacties op mijn eerdere berichtjes, en sorry als het even duurt voor ik een persoonlijk kan sturen: zoveel activiteit buiten de deur in combinatie met zo´n trage internetverbinding ...

Groetjes uit en warm en superspaans Cádiz!

xxx Nel

• 11 Augustus 2009 - 16:11

Koen:

hey broer en zus,

zo te zien houden jullie het wel ff uit daar, succes met het zoeken naar de beste woonruimte.

greetzz
    koen

• 11 Augustus 2009 - 17:20

Marijke:

Ha die Nel!
    Dat lijkt me daar behoorlijk heerlijke te zien als ik dat zo lees :D Kan me perfect voorstellen dat ge 't daar helemaal naar uw zin hebt ;-)
    Succes met 't zoeken van een stekje, u kennende komt dat sowieso wel goed :D

• 11 Augustus 2009 - 17:21

Nog Eens Marijke:

Ok, een lange werkdag eist duidelijk z'n tol..."Lijkt me daar behoorlijk heerlijk te zijn" dus :-)

• 12 Augustus 2009 - 06:18

Noémi:

Heej meis! Fijn om te horen dat jullie het daar zo fijn hebben! Merk je nu dat je wat hebt aan je portugees? Hoop dat je snel een kamer vindt! Veel plezier nog, xxx

• 13 Augustus 2009 - 18:39

Pieter:

Hey Nel,

Dat klinkt weer als een nieuw avontuur! Have fun

Pieter

• 14 Augustus 2009 - 21:17

El:

Net terug van vakantie en ik ga natuurlijk even bijlezen! Geniet er samen van en zoek maar een mooi huisje!
    Ik spreek je hoop ik snel!

xxxxxxxxxx el